Skip to main content

Menselijk gedrag bij een IPM proces, hoe gaat u daarmee om?

Veel plaagdierbeheersers zijn het er over eens dat de klant zelf één van de grootste hindernissen is voor het implementeren van een succesvol IPM-programma.Waarom?   Hieronder geven wij het antwoord! Aanbevolen IPM-tactiek die vaak wordt genegeerd Een algemeen aanbevolen IPM-tactiek is om deuren en ramen gesloten te houden om te voorkomen dat vliegende insecten een […]
Alex Mars; de eigenaar van Mega-Des

Heeft u zelf last van plaagdieren en heeft u zo snel mogelijk een oplossing nodig? Aarzel dan niet, en neem vandaag nog contact met ons op. Wij helpen snel, doeltreffend en discreet. Service door héél Nederland.

Veel plaagdierbeheersers zijn het er over eens dat de klant zelf één van de grootste hindernissen is voor het implementeren van een succesvol IPM-programma.
Waarom?   Hieronder geven wij het antwoord!

Aanbevolen IPM-tactiek die vaak wordt genegeerd

Een algemeen aanbevolen IPM-tactiek is om deuren en ramen gesloten te houden om te voorkomen dat vliegende insecten een gebouw binnendringen.   Maar waarom wordt deze suggestie zo vaak genegeerd?   Hier zijn een paar vragen om te overwegen die kunnen helpen om de oorzaak te achterhalen:

Waarom staat de deur open?

Dit lijkt misschien een domme vraag omdat mensen er doorheen moeten lopen.
Maar er zijn genoeg deuren waar mensen de hele tijd doorheen lopen die niet fysiek openstaan.   Wat maakt deze deur anders?
Hebben de werknemers bijvoorbeeld volle handen als ze door die deur heen en weer lopen?   Zou een automatische deur misschien beter zijn?
Misschien kan de deur tijdens kantooruren ontgrendeld blijven of kan er een andere oplossing worden gevonden waardoor de deur niet meer open hoeft te staan.
Wellicht biedt een deurdranger de oplossing?   Wat is er aan de andere kant van de deur?

We hebben allemaal wel eens een picknicktafel voor werknemers en rookruimtes gezien aan de andere kant van die bewuste openstaande buitendeur.

vliegende insecten wegvangen
Met vliegenlampen kun je monitoren waar er deuren blijven openstaan.

Jaarlijks budget voor plaagdierbeheersing is een must!

Naast deze vragen en oplossingen hebben plaagdierbeheersers ook nog vaak te maken met budgetbeperkingen. De budgetbeperkingen kunnen een significante invloed hebben op hoe snel (en effectief) de aanbevelingen worden uitgevoerd.
Operationele beperkingen kunnen het uitvoeren van bepaalde adviezen lastig maken maar de grootste hindernis zijn bijna altijd menselijk gedrag!

Het achterhalen hoe dit gedrag is ontstaan, is ook meestal de oplossing!
Iedereen kent wel het verhaal van de apen in een kooi die een banaan pakt en wordt gestraft.

tekst gaat verder na video

Vraag maar eens aan plaagdierbeheersers hoe vaak ze het antwoord krijgen: Weet ik niet.
Waarom staat die deur open?   Wie heeft die deur opengelaten?
Waarom doet niemand hem dicht?   Het beleid is dat die deur dicht moet zijn als er geen activiteit is, waarom staat hij dan open?   En héél vaak is het antwoord; “Weet ik niet”

Samen zoeken naar een preventieve oplossing tegen ongedierte

Het trainen en bewust maken van uw personeel met deze maatregelen is de eerste stap naar een succesvol en effectief plaagdierbeheersplan.

Heeft u overlast of hinder van plaagdieren? Twijfel niet en neem contact met ons op!
Wij gaan graag het gesprek met u aan om een geschikte oplossing te vinden voor uw ongedierteprobleem!

Neem vrijblijvend contact met ons op via telefoon, mail of middels ons contactformulier.mega-des logo


Telefoon: 0320-286900
Email: info@megades.nl


Geplaatst op: 20 januari 2022